I nutidens digitale landskab ender det sjældent godt uden en linkbuilding-strategi. Firmaer i enhver branche bør overveje, hvordan backlinks anskaffes til domænet med henblik på at øge den organiske trafik. Det er simpelthen en forudsætning for at blive set. Ja, man kan også betale sig til reklamer med Google Ads. Organisk SEO (Search Engine Optimization) tager nemlig længere tid at bygge op. Men lidt ligesom et frugttræ, så leverer det de lækreste frugter helt gratis, hvis man passer og plejer det. Se hvordan førende danske firmaer har tacklet linkbuilding på smallweb.dk.

Stærk online tilstedeværelse er nøglen til succes

Det kan godt være, der er masser af interesserede kunder. Hvis de ikke kan finde dig, så er det dog svært at få en bid af lagkagen. En af de vigtigste forudsætninger for virksomheder i e-handel er organiske placeringer på Google resultatsiderne. Disse bliver dog ikke givet ud som donationer eller med minimalt arbejde. Det kræver en indsats og væsentlige ressourcer for at komme op at rangere på de konkurrenceprægede nøgleord. En af de vigtigste forudsætninger er en stærk linkbuilding-profil. Det kræver en rig mængde links til dit domæne fra stærke sider med god trafik. Når man har opnået de ønskede placeringer, så kræver det løbende vedligehold. SEO er derfor en konstant proces. Forskellige danske virksomheder har grebet emnet af på hver deres måde. Se eksempler på smallweb.dk.

En positiv spiral

Linkbuilding adskiller sig en smule fra almindelige reklamer, som Google Ads og Facebook Ads i realiteten er. Med en sund linkbuilding-kampagne løftes hele domænet op, og det bliver nemmere at rangere på nye nøgleord. Det skal dog gøres ordentligt, og der er mange faldgruber. Derfor kan det for mange være en god idé at hyre et digitalt bureau til at hjælpe. De har som regel styr på de forskellige metoder og retningslinjer, så dit domæne ikke kommer til at blive udsat for unødvendige uheld. En investering i SEO og linkbuilding kan på sigt tjene sig ind mange gange.